Monday, December 15, 2008

302 peserta Sarawak sertai OIAM 3

Peserta uji bakat OIAM mendaftar.
Ramainya...ini merupakan peserta OIAM di Kuching, Sarawak.
Peserta menunggu giliran masing-masing.
YANTI SHAM
Foto: Andre Olivero
PERTAMA kali diadakan di Sarawak, uji bakat OIAM berjaya menarik seramai 302 peserta yang datang dari segenap pelosok Sarawak untuk bergelar bintang terkenal seperti Faizal Tahir dan Ayu.
Menurut Rene salah seorang krew uji bakat OIAM, peserta sudah mula tiba di lokasi uji bakat sejak jam 7.00 pagi meskipun pendaftaran bermula jam 9.00 pagi.
Peserta yang datang menghadiri sesi uji bakat ini datang dari luar Kuching iaitu Miri, Bintulu, Limbang, Lawas, Mukah, Sarikei, Sibu, Sri Aman, Bau dan banyak lagi kawasan di Sarawak.
Menurut Ahmad Nazib Zaidi, 27, yang turut mencuba nasib dalam uji bakat OIAM 3, dia sudah beberapa kali menyertai uji bakat program realiti seumpama ini, tetapi uji bakat OIAM 3 membuatkannya berasa gementar kerana peserta yang hadir hebat-hebat belaka.
Meskipun wajahnya amat dikenali menerusi dua program realiti, namun Nazib berusaha sedaya untuk merealisasikan impiannya sebagai penyanyi. Nazib mengatakan bahawa dia sudah membuat persediaan untuk uji bakat tersebut dan terserah kepada juri untuk menilai bakatnya.
Di Sarawak, uji bakat OIAM 3 diadakan 15 November (Sabtu) di Merdeka Palace Hotel & Suites dan pada hari yang sama turut diadakan di Imperial International Hotel, Kota Kinabalu, Sabah.
Pencarian OIAM 3 kali ini memberi peluang yang lebih besar kepada peserta-peserta Malaysia yang berusia di antara 16 hingga 32 tahun, untuk merebut hadiah wang tunai sebanyak RM1 juta. Uji bakat ini mencari bintang yang bukan sekadar hanya menyanyi kerana kali ini pemilihan di setiap negeri akan memilih peserta yang berkualiti.
Mereka yang terpilih akan diterbangkan ke Kuala Lumpur untuk peringkat saringan 80 peserta. Imbang Penuh

No comments:

Post a Comment