Monday, December 15, 2008

Apa kata peserta dari Sarawak…Kenapa menyertai OIAM 3 ?

Florence.
Mohd Zakaria.
Abdul Kadir.
Mohd Tarmizi
Scot Mackenzie.
“Ini adalah kali pertama saya menyertai OIAM 3. Sebelum ini saya tidak pernah menyertai pertandingan sebesar ini. Hanya sekadar mencuba nasib dan RM1 juta tidak menjadi tarikan, yang penting ialah menunjukkan bakat,” Scot Mackenzie, 25 tahun dari Bau.

“Saya sudah mencuba beberapa kali pertandingan seperti ini, tetapi tidak berjaya. Tambahan pula uji bakat OIAM 3 diadakan di sini, saya datang untuk mencuba nasib. Harap-harap nasib saya baik dan saya buat ini untuk membantu keluarga,” Mohd Tarmizi, 24 tahun dari Kuching.

“Saya menyertai pertandingan ini kerana amat meminati bidang nyanyian. Terutama sekali kawan yang memberi dorongan. Saya baru sampai dari Sarikei semalam dan berharap akan terpilih ke peringkat seterusnya,” Abdul Kadir, 27 tahun dari Sarikei.

“Saya amat meminati bidang nyanyian sekali gus ingin mencapai cita-cita sebagai penyanyi dan mahu memenangi pertandingan ini,” Mohd Zakaria, 19 tahun dari Muara Tuang.

“Ini merupakan kali kedua saya menyertai uji bakat program realiti dan kali pertama uji bakat OIAM diadakan di sini, kesempatan ini harus saya ambil. Tambahan pula, sepupu saya memberikan galakan kepada saya,” Florence, 21 tahun dari Bintulu.

“Saya suka menyanyi dan saya menyertai uji bakat ini adalah untuk mencari pengalaman. Tambahan pula saya suka cabaran dan apabila uji bakat OIAM diadakan di sini, saya mahu merasakan cabarannya,” Yeo Ming Hua, 21 tahun dari Kuching.

“Saya sudah beberapa kali saya menyertai uji bakat program realiti dan hanya terpilih di peringkat ‘short listed’. Saya harap untuk uji bakat OIAM kali ini, nasib saya akan berubah,” Zafarina Jafhari, 26 tahun dari Bukit Orang Park, Bintulu.

“Saya datang ke uji bakat OIAM bersama abang kerana peserta yang berusia 16 tahun dikehendaki datang bersama keluarga. Saya datang ke uji bakat ini hanya untuk mencuba nasib dan bakat. Ini adalah kali pertama saya menyertai uji bakat seperti ini. Tambahan pula keluarga memberikan galakan dan dorongan pada saya untuk menyertai uji bakat ini,” Siti Hatikah Nawi, 16 tahun dari Kota Samarahan.

“Saya menyertai uji bakat ini adalah untuk mencari pengalaman dan yang paling penting ialah mahu menang RM 1 juta,” Desmond Marcus, 18 tahun dari Serian.

“Menyertai uji bakat OIAM adalah peluang bagi saya untuk mengetengahkan bakat. Tak salah kalau hanya mencuba. Sebelum ke sini saya sudah membuat persediaan,” Mohd Shaidatul Akhbar, 18 tahun dari Betong.

No comments:

Post a Comment