Monday, December 15, 2008

Hari Terbuka RTM 2008 meriah

Ifa Raziah dengan lagu dangdutnya.
Amir Sofaz dengan aksinya.
Nubhan mengadakan persembahan di depan peminat.
Uji bakat membaca berita.

YANTISHAM
Foto: Ihsan dari RTM Kuching
Hari Terbuka RTM 2008 yang dianjurkan oleh Jabatan Penyiaran Malaysia yang berlangsung pada 28, 29 dan 30 November lalu, bertempat di Perkarangan RTM Kuching, mendapat sambutan yang amat menggalakkan oleh segenap lapisan masyarakat tidak kira tua atau muda.
Selain menyertai segala aktiviti yang dijalankan di Hari Terbuka RTM 2008 ini, pengunjung juga berpeluang mengenali RTM Kuching dengan lebih dekat lagi.
Pelbagai aktiviti menarik juga telah disediakan oleh pihak penganjur di Hari Terbuka RTM selama tiga hari tersebut. Antara aktiviti yang dijalankan lintas langsung berita RTM1 dan uji bakat membaca berita, pameran dan jualan, persembahan pentas Sarawakfm,pertandingan akhir karaoke lagu etnik 2008, mukun bistari, senam robik, pertandingan memasak, pertandingan membuat kuih dan puding, karaoke suka-suka, pertandingan pakaian beragam, pertandingan mewarna dan pertandingan tarian shuffle.
Selain itu pengunjung juga berpeluang beramah mesra dengan penyampai radio Sarawakfm, Redfm dan Waifm.Imbang Penuh Selain itu pengujung juga berkesempatan berkunjung di lebih 30 buah gerai pameran yang menawarkan pelbagai promosi menarik.
Pada hari kedua (29 November) menampilkan acara perasmian Menteri Perancangan dan Pengurusan Sumber II, Datuk Awang Tengah Ali Hasan bagi mewakili Ketua Menteri Sarawak, sekali gus menyampaikan hadiah kepada pemenang Bintang Kecil Kebangsaan 08.
Pada sebelah malamnya, diadakan acara Pentas Terbuka RTM 2008 menampilkan barisan artis terkenal tanah air seperti kumpulan Sofaz, Ifa Raziah, Nubhan AF5, Rizal AF4, Nikki Malaysian Idol dan Eddie Kuwing.
Acara kemuncak pada hari ketiga, bermula jam 4.00 petang menampilkan kumpulan Meet Uncle Hussein, Haziq AF, Nurul AF, Natala, Abon dan Ali Mamak.

No comments:

Post a Comment