Tuesday, December 16, 2008

Saiful ubah imej elak kontroversi

Ini adalah album terbaru Saiful.
YANTI SHAM
KINI Saiful atau nama sebenarnya Mohd Saipul Bakeri, 21, merupakan bekas peserta Malaysion Idol Musim Pertama muncul dengan imej barunya yang lebih mancho. Menurut penyanyi kelahiran Sarawak ini, dia berbuat demikian untuk mengelak daripada terlibat dengan kontroversi yang menyamakan dirinya seperti wanita.
Dia pernah tertekan dengan gosip demikian apabila muncul dengan album pertama dan berhasrat untuk mengubah penampilannya apabila muncul dengan album kedua.
“Ini semua berlaku selepas melakukan perbincangan dengan pihak SonyBmg dan mereka mahu saya kelihatan lebih kelakian dengan memotong pendek rambut saya. Saya lebih serasi dengan penampilan seperti ini, orang tidak kata saya macam-macam lagi. Tambahan pula saya lebih bersemangat dengan penampilan seperti ini,” jelasnya yang kini sibuk dengan persembahan dan butik miliknya di Ampang.
Tambahnya, ramai peminat dan rakan-rakannya lebih suka dengan penampilannya sekarang. Katanya, dia pasrah dengan apa yang berlaku dan kali ini dia akan menjaga penampilannya sebaik yang mungkin.
Bercerita mengenai album barunya, Saiful yang baru sahaja muncul dengan album solo keduanya pada Februari lalu berjudul Aku Ada Disini. Album barunya itu memuatkan 8 buah lagu yang merupakan lagu cover version yang pernah dinyanyikan beberapa artis Hong Kong dan Taiwan.
Lagu Aku Ada Di Sini merupakan lagu nyanyian asal Sammi Cheng. Sebuah lagi lagu yang menjadi hits berjudul Lagu Rindu yang pernah dipopularkan oleh Ah Niu.
Ditanya mengapa muncul dengan album cover version, Saiful berkata: “Sebelum ini saya pernah muncul dengan lagu Ku Juga Mencintai Dirimu dari drama bersiri Meteor Garden. Lagu tersebut mendapat sambutan di luar jangkaan apabila lagu tersebut mendapat muat turun (downlod) paling banyak iaitu 80,000. Sebelum sain kontrak dengan SonyBmg, lagu ini memang sudah disediakan.”
Untuk album kedua ini, Saiful mengharapkan agar peminatnya memberikan sokongan padanya. Meksipun album ini sudah dipasarkan, namun pada 22 Oktober nanti, album ini akan dilancarkan di RedBox, Kuala Lumpur.
Mengenai persembahan, Saiful akan muncul mengadakan persembahan di Singapura pada 10 Oktober ini. Baginya, ini bukan kali pertama dia mengadakan persembahan di luar Malaysia seperti di Singapura. “Sudah banyak kali saya mengadakan persembahan di Singapura. Meskipun pada mulanya mereka tidak mengenali saya, namun lagu saya memang mereka kenal,” kata Saiful yang pulang beraya di Kuching.
Kata Saiful, selepas ini dia akan muncul dengan album VCD karaoke kerana penggambaran untuk semua lagunya sudah selesai. Untuk hari raya tahun ini, Saiful mengatakan bahawa sudah menjadi kemestian pulang ke Kuching untuk beraya dengan keluarga tersayang.
“Tahun ini saya menyambut hari raya dengan ala kadar sahaja dan beraya bersama keluarga menjadi kemestian bagi saya,” katanya.

No comments:

Post a Comment