Tuesday, December 16, 2008

Pemenang kuiz filem Senario The Movie – Episod 1 terima hadiah





Pemenang kuiz filem Senario The Movie.
YANTISHAM
Foto: Andre Olivero
Norazlina binti Mohd Mazlan, dipilih sebagai pemenang Hadiah Utama kuiz filem Senario The Movie – Episod 1anjuran Metrowealth Riverside Cineplex dengan kerjasama akhbar Utusan Sarawak dan tajaan VICO, pada majlis penyampaian hadiah kepada pemenang di Metrowealth Riverside Cineplek, Kuching, baru-baru ini.
Norazlina membawa pulang hadiah 10 tiket filem Senario The Movie – Episod 1 dan hamper Vico/Vochelle.
Hadiah pertama pula dimenangi oleh Ramlah binti Haji Mohammad dengan membawa pulang hadiah 8 tiket filem Senario The Movie – Episod 1 dan hamper Vico/Vochelle.
Hadiah kedua diraih oleh Mohd Izuan bin Omar, dengan mendapat hadiah berupa hamper Vico/Vochelle dan 6 tiket filem Senario The Movie – Episod 1. Hadiah ketiga dimenangi oleh Mohd Azizi Fauzi bin Kefli dengan mendapat hadiah hamper Vico/Vochelle dan 4 tiket filem Senario The Movie – Episod 1.
Manakala lima pemenang sagu hati yang membawa pulang 2 tiket filem Senario The Movie – Episod 1 dan hamper Vico/Vochelle ialah Zakiah binti Jamdi, Zallina binti Seron, Mohd Kamil Ariffin, Shuhaila binti Shapiee dan Francis Bekoh.
Penyampaian hadiah kepada pemenang kuiz filem Congkak telah disampaikan oleh Cik Agus bagi mewakili Pengurus Operasi Metrowealth Riverside Cineplex, Encik Tong Lian Soon.
Penganjuran kuiz filem Senario The Movie – Episod 1 adalah sempena dengan kemunculan tayangan filem Senario The Movie – Episod 1 bermula 1 Oktober kebetulan pada hari raya Aidilfitri 2008.
Filem Senario the Movie Episod 1 terbitan MIG dengan usahasama Grand Brilliance dan GSC ini menelan pembikinan dan promosi sebanyak RM1.65 juta. Filem Senario The Movie Episode 1 ini telah menjalani pengambaran di sekitar Lembah Kelang, Kedah dan Perak. Lokasi dipilih bagi menghidupkan jalan cerita di mana ia mengisahkan kehidupan realiti anggota Senario iaitu Azlee, Wahid dan Mazlan sebelum mereka menjadi terkenal.
Filem ini turut dibintangi oleh Fauziah Nawi, Zul Huzaimi, Julia Hana, Zaidi Omar, Piee, Zaibo, Illya, Ropi Cecupak, Osman Kering, Eizlan Yusoff dan Shamsul Ghau-Ghau.
Filem lain terbitan Metrowealth (MIG) yang bakal menemui penonton penghujung tahun ini adalah Selamat Pagi Cinta arahan Norlianan Samsudin pada 20 November 2008. Manakala filem Syurga Cinta dan Brainscan: Aku dan Topi Ajaib arahan Ahmad Idham akan ditayangkan penghujung tahun ini, dan Jangan Tegur arahan Pierre Andre pada awal 2009. Selain itu, MIG juga mengedarkan filem Tipu Kanan Tipu Kiri (16 Oktober), Wayang (13 November) dan Los & Faun (4 Disember 2008).

No comments:

Post a Comment