Monday, December 15, 2008

Metrowealth tayangan 10 filem cuti sekolah

Filem Brainscans merupakan filem penutup tahun 2008

YANTISHAM
Cuti persekolahan menjengah lagi. Sudah pasti ramai yang sudah membuat perancang tersendii untuk memenuhi masa lapang, khasnya kepada mereka yang merupakan ‘kaki wayang’. Untuk memberi pilihan kepada mereka yang menghabiskan percutian bersama keluarga, Metrowealth Riverside Cineplex akan meyajikan 10 buah filem hebat dan menarik.

Menurut Encik Tong Lian Soon, Pengurus Operasi Metrowealth Cinema, Metrowealth kali ini menyediakan 10 filem menarik bermula penghujung November sehingga Disember 2008.

“Pawagam kami menayangkan 10 buah filem bermula 27 November ini iaitu sebuah filem Melayu berjudul Antoo Fighter arahan Azizi Chunk dan sebuah filem Hollywood yang ditayangkan serentak pada tarikh tersebut ialah Twilight sebuah filem kisah romantis moden antara seorang gadis dan pontianak,” katanya kepada Utusan Sarawak.

Tambahnya, pada 4 Disember ialah filem Bolt merupakan filem animasi komputer yang diterbitkan oleh Walt Disney Animation Studio mengisahkan tentang penggembaraan seekor anjing yang bernama Bolt. Filem ini menggunakan suara latar aktor John Travolta, Miley Crus, Malcolm McDowell, Claire Holt dan ramai lagi.

“Pada tarikh yang sama kami menayangkan filem Hollywood yang berjudul Transpotter 3 dan ini adalah salah satu filem yang ditunggu-tunggu oleh peminat filem. Transpotter 3 diarahkan oleh Olivier Megaton dan kali ini bekas ejen Frank Martin berhadapan dengan masalah yanglebih besar,” katanya.

Ujar Tong lagi, sebuah lagi filem Melayu yang turut muncul pada 4 Disember ialah Los Dan Faun arahan Afdlin Shauki terbitan Vision Work (M) Sdn. Bhd., yang mengisahkan persahabatan dua budak kampung bernama Carlos dan Ahmad Faun.

Sebuah lagi filem Melayu yang ditunggu-tunggu di Malaysia berjudul Cicakman 2: Planet Hitam arahan Yusry KRU akan ditayangkan pada 11 Disember ini. Masih lagi menampilkan Apel saiful sebagai Cicakman/Hairi dan Fasha Sandha sebagai Tania, Cicakman 2 kali ini lebih menarik dan padat dengan aksi.

Turut ditayangkan pada tarikh tersebut ialah sebuah filem Hollywood berjudul The Day The Earth Stood Still arahan Scott Derrickson bergenrekan sains fiksyen. Menampilkan pelakon Jaden Smith, Kathy Bates dan Keanu Reeves.

Pada 18 Disember menayangkan filem Melayu berjudul Histeria arahan James Lee dan terbitkan oleh Tayangan Unggul. Filem seram ini mengisahkan tentang enam pelajar yang menerima hukuman tinggal di sebuah blok lama sekolah selama seminggu.

Mungkin ramai yang mengetahui filem aksi, triller dan sains fiksyen berjudul The Spirit sebuah filem adaptasi menerusi sebuah novel karya Will Eisner yang akan ditayangkan pada 25 Disember ini.

Bagaimanapun, sebuah filem yang menarik terbitan Metrowealth Movies Production berjudul Brainscan: Aku Dan Topi Ajaib arahan Ahmad Idham memang sesuai ditayangkan untuk musim cuti sekolah.

Filem cereka ini bergenrekan pengembaraan, komedi dan sains fiksyen akan ditayangkan pada 25 Dismber ini dan mengisahkan seorang budak lelaki bernama Adruce yang kuat berangan telah menemui sebuah topi yang dikenali sebagai BS21. Setelah memakai topi tersebut banyak perkara yang telah berubah pada Adruce.

Kepada mereka yang meluangkan masa pada musim cuti jangan ketinggalan untuk singgah ke Metrowealth Riverside Cineplex menyaksikan 10 buah filem tersebut.

No comments:

Post a Comment