Tuesday, December 16, 2008

Jangan Pandang Belakang Congkak

Barisan pelakon, pengarah dan penerbit filem Jangan Pandang Belakang Congkak.
Zarina AF.
Pierre Andre.
Dina Malaysian Idol.
Jangan Pandang Belakang Congkak arahan sutradara Ahmad Idham telahmemulakan penggambaran pada 25 November lalu di sekitar Perlis dan Lembah Klang. Filem ini akan membariskan pelakon-pelakon seperti Pierre Andre, Mazlan Pet Pet, Cat Farish, Lisa Surihani, Azlee Senario, Piee, Dina (Malaysian Idol), Zarina Af, Mas Muharni dan ramai lagi.
Filem ke 31 terbitan Metrowealth (MIG) ini membawa konsep filem komedi seram dengan sedikit unsur-unsur percintaan dan dijangka menelan kos sebanyak RM1.8 juta. Filem ini menggabungkan dua elemen iaitu seram dan komedi. Ini merupakan percubaan pertama bagi filem yang bercorak begini tetapi dirasakan formula ini mampu menarik minat para penonton disamping menyajikan satu kelainan.
Ditambah pula dengan sejarah filem "Jangan Pandang Belakang" dan "Congkak" yang mencapai kutipan box office, gabungan kedua-dua tajuk ini menjadi satu mbakal menarik minat penonton untuk menyaksikan filem ini.
Filem ini mengisahkan tentang Pak Sudir yang sangat kaya dan memelihara saka dan tinggal di kampung bersama pembantunya Mustika.
Di saat kematiannya, pelbagai kejadian aneh telah berlaku menggemparkan pendudk kampung. Seorang bomoh terkenal, Pak Mor telah dipanggil untuk mengeluarkan saka tersebut. Setelah berlaku pertarungan dahsyat, saka tersebut akhirnya berjaya dikeluarkan dan Pak Sudir akhirnya meninggal dunia.
Di Kuala Lumpur, Punai seorang penyeluk saku, Asmat bekerja di tempat letak kereta dan Johan pula seorang jurujual telah mendapat sepucuk surat dari Pak Sudir setiap seorang. Pada hari yang ditetapkan mereka bertiga sampai ke rumah Pak Sudir dan mendapat tahu bahawa Pak Sudir adalah datuk mereka dan mereka bertiga adalah sepupu. Apakah nasib Punai, Asmat dan Johan? Siapakah sebenarnya Mustika? Nantikan filem ke 31 dari MIG Production Sdn. Bhd.
Tunggu kemunculan filem ini di pawagam tahun depan!!!

No comments:

Post a Comment